Dat gaat erin als kokoskoek - Reisverslag uit Yawnghwe, Myanmar van Arthur & Janneke - WaarBenJij.nu Dat gaat erin als kokoskoek - Reisverslag uit Yawnghwe, Myanmar van Arthur & Janneke - WaarBenJij.nu

Dat gaat erin als kokoskoek

Door: Koekie

Blijf op de hoogte en volg Arthur & Janneke

22 December 2012 | Myanmar, Yawnghwe

Hallo daar ben ik weer, Koekie rapporteert dit keer vanuit de plaats Nyaungshwe bij Inle Lake in Myanmar. Ik mag hier lekker veel kokoskoekjes eten, jummie! Ook heb ik Janneke en Arthur gevraagd om alle blauwe spullen bij elkaar te leggen. Now I am feeling blue!

Na mijn laatste bericht uit Leshan zijn we doorgereisd naar Tibet. Daar mocht ik op de gevoelige plaat met het Potala Paleis en met zicht op de Mt. Everest.

In Nepal heb ik de stoepa van Bodhnath bij Kathmandu onveilig gemaakt. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien heb ik in Nepal ook kunnen genieten van een trekking door de Himalaya (de omgeving rondom de Manaslu), zonder ook maar één stapje zelf te zetten. Helemaal tot aan de Larkya La pas op 5.100 meter hoogte. Geweldig toch? Ik kan het iedereen aanraden. Daarnaast heb ik Arthur in Pokhara zover gekregen om een t-shirt te laten maken met daarop ‘I did Manaslu with’ en naast deze tekst staat dan mijn hoofd. Leuk hè?

Na Nepal ben ik via Bangkok (hier is Arthur mij vergeten uit de broeierige tas te halen, grrrr!) naar Myanmar gereisd. Daar mocht ik er gelukkig wel uit bij de stoepa’s en tempels van Bagan. Ik heb daar genoten van een mooie zonsondergang (zie foto).

Aangezien de wereld toch niet vergaan is, vieren wij de kerstdagen in Yangon met een fles Sauvignon Blanc. Deze hebben Arthur en Janneke vandaag gekocht bij de Red Mountain Estate bij Inle Lake, de enige wijnmakerij in Myanmar. Nieuwjaar vieren we in Chiang Mai.

Bij deze wens ik iedereen (natuurlijk ook namens Janneke en Arthur) chocoladekranserige kerstdagen, een oliebollig oudjaar en een appelflappig nieuwjaar. Tot in 2013!

  • 22 December 2012 - 13:13

    Paul Corvers:

    kiana en oma vinden koekie leuk

  • 22 December 2012 - 13:56

    Manuela:

    Hee koekie ,ook jij hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.natuurlijk ook voor janneke en arthur!

  • 22 December 2012 - 15:23

    Leo Peters:

    Goede Kerst en Jaarwisseling!

  • 22 December 2012 - 17:24

    Ton En Toos:

    Weer een mooi verslag en foto's. Janneke en Arthur fijne feestdagen en goed 2013.
    Groetjes Ton en Toos

  • 22 December 2012 - 17:40

    Els:

    Lieve Koekie, Janneke en Arthur, hele fijne feestdagen gewenst en een goed begin van het nieuwe jaar daar in Verwegistan! liefs, Els

  • 22 December 2012 - 20:58

    Rozemarijn En Isabella:

    Lieve Koekie. wat een leuk verhaaltje en wat een leuke foto's. "waar is koekie" is een leuk spelletje.
    bestaan er ook blauwe koekjes?
    hele fijne feestdagen en heel gelukkig nieuw jaar , ook namens papa en mama.
    kusje Isabella en Rozemarijntje

  • 23 December 2012 - 09:44

    Marieke R:

    Ik zou wel willen dat ik koekie was....!

  • 23 December 2012 - 19:48

    Ingrid:

    Ja jullie drietjes hele mooie feestelijke en gezellige Kerstdagen gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar met lekker gezond (geen gekke dingen meer eten hoor!!!! Geen kip, geen zalm, misschien alleen kokoskoekjes ;-) en mooi avontuur op jullie reis! liefs Igrid

  • 24 December 2012 - 11:52

    Ton Van Gorp:

    Prettige kerstdagen gewenst vanuit het Witte Huis in Yangon (ja, daar ben ik ook)
    Helaas deze keer zonder sauna en zwembad

  • 25 December 2012 - 19:55

    Fokke:

    Hi Koekie mister, je hebt een vrolijk leven zo zwervend over de wereld in een mooie zetel op een rugzak. Geniet er nog maar lang van. In elk geval vrolijke feestdagen en een gezond en zwervend 2013 gewenst aan jou en je bestuurders. Wij genieten van bergen met sneeuw waarover je mooie sporen kunt trekken.
    Groet Fokke

  • 26 December 2012 - 11:22

    Marieke:

    Grappig, Tim vond het koekie zoeken op de foto's erg leuk!

  • 26 December 2012 - 23:28

    Bram, Lai & Luuk:

    Hallo Janneke, Arthur, & koekie,

    Beetje laat maar jullie ook hele fijne feestdagen.Hopelijk heeft de Sauvignon Blanc gesmaakt!

    Liefs, LLB

  • 27 December 2012 - 01:30

    Ton :

    Hè Arthur en Janneke,
    Jammer dat ik jullie gemist heb, ik was gisterenavond in het hotel, ik zat op op het dakterras of op de wc (want ik heb flinke diaree klachten). Ik vertrek vandaag inderdaad naar Maleisisch Borneo (Kuching), ik hoop daar voor de jaarwisseling wel een hotel/guesthouse te vinden met zwembad. ik moet om 10.00 uur op het vliegveld zijn dus helaas samen rijden zit er niet in. Waarschijnlijk zal ik jullie daar ook niet treffen.

    Ik zal jullie reiservaringen volgen via Bleu. In ieder geval een prettige voortzetting van jullie reis en zoals je vaak tegen medereizigers moet zeggen: "It was Nice to meet you."

    Groet,
    Ton van de sauna.
    tonvangorp.waarbenjij.nu

  • 27 December 2012 - 11:56

    Sylvia Van Borkulo:

    Bedankt voor al jullie leuke berichten. Ik lees ze met veel plezier.

    Fijne feestdagen en een heel mooi 2013 gewenst!

  • 30 December 2012 - 13:10

    Peter Korst:

    Hoi Janneke en Arthur,
    Ik wens jullie, waar en hoe dan ook precies, een bijzondere jaarwisseling en een heel mooi en gelukkig 2013. Nog veel plezier op jullie verdere reis. Ik blijf jullie volgen.

  • 02 Januari 2013 - 10:35

    Willem & Sylvia:

    Een heel goed 2013 gewenst vanuit Down Under!
    heb het goed en kom gezond weer terug!

    Sylvia & Willem

  • 20 Januari 2013 - 11:33

    Rob:

    Hoi Koekie,
    Ik ben groot fan van je!
    Laat je je binnenkort snel weer zien?
    Jij ook de beste wensen voor 2013!
    Groetjes, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arthur & Janneke

Nadat we in de periode 2004-2006 allebei individueel een lange reis hebben gemaakt - Arthur in Zuid-Amerika en Antarctica en Janneke in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand - gaan we nu samen de wereld verkennen.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 828
Totaal aantal bezoekers 72403

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 23 Mei 2013

Rondje Azië

Landen bezocht: