En dat is de manier waarop Koekie kruimelt - Reisverslag uit Leshan, China van Arthur & Janneke - WaarBenJij.nu En dat is de manier waarop Koekie kruimelt - Reisverslag uit Leshan, China van Arthur & Janneke - WaarBenJij.nu

En dat is de manier waarop Koekie kruimelt

Door: Koekie

Blijf op de hoogte en volg Arthur & Janneke

18 Oktober 2012 | China, Leshan

Nu Janneke en Arthur liggen te slapen, mag ik eindelijk vertellen over MIJN reis. Als bewijs heb ik enkele foto’s toegevoegd. Ik tik dit bericht stiekem op de computer in een hotelkamer in Leshan.

Oh ja, voor diegene die mij nog niet kent: ik ben Koekie en was Arthur’s reisgenoot tijdens zijn negen maanden reis door Zuid-Amerika.

Ik heb gedurende de treinreis (de Trans-Mongolië-Express) vaak lange tijd in de rugtas van Arthur gezeten. Maar gelukkig mocht ik er ook weleens uit, zoals de foto’s laten zien. Het is tot nu toe al een hele reis geweest door Rusland, Mongolië en China.

Ik ben zowel op de foto geweest op het Rode Plein in Moskou als op het Tiananmen Plein in Beijing. Daarnaast was ik bij het Baikalmeer in Rusland, bij de zandduinen in Mongolië (ik ben daar zelfs gefotografeerd door de chauffeur Chimdee) en op de Chinese Muur in China. Ook ben ik in Mongolië op een Ovoo gaan liggen, lekker zacht met die blauwe sjaals.

Blij was ik met de naam die Jenny (de gids in Mongolië) mij gaf: Cyxee (spreek uit als: Soechè). Mijn Mongoolse naam is een duidelijke blijk van waardering, het betekent namelijk ‘Big Knife’. Het lijkt wel een oude naam van de Indianen. Minder was dat ze ook een ketting met vilten bolletjes voor mij hebben gemaakt. Die heb ik gisteren maar mooi in het postpakketje naar Nederland gestopt. Nu ben ik weer een echte vent.

Ik zit nu in Leshan en mag al bijna mee naar Tibet. Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Kruimelige groetjes,
Koekie


P.S. De blog van Arthur & Janneke over China (Beijing, de Chinese Muur, Leshan en Chengdu) laat nog even op zich wachten :-). Daarvoor moeten jullie dus nog wat geduld opbrengen. Hopelijk vonden jullie mijn korte verhaaltje beter dan die lange lappen tekst van mijn reisgenoten :-P.

  • 18 Oktober 2012 - 20:43

    Odile:

    Lieve Koekie,

    Ik vind die ketting niet onaardig staan! Maar zonder komt je inderdaad beter tot je recht. Have fun in Tibet.

    Alvast een koekje voor onderweg & (<-- een Pretzel)

  • 19 Oktober 2012 - 13:49

    Vital:

    Ik wist niet dat je mee was Koekje!

    Gelukkig kan jij Arthur en Janneke goed in de gaten houden. Leuke foto's. Ik ben blij toe, dat je genoeg drinken voor de woestijn mee had. Al jouw luxe benodigdheden moet je ook gewoon door Arthur laten dragen, want jij bent de baas (de Big Knife).

    Veel Koekjes gewenst.

  • 20 Oktober 2012 - 12:47

    Rob:

    Lieve Koekie,

    Wat leuk dat je ook mee op reis bent, je kleurt leuk bij het thema!
    Wij noemen onze meisjes ook wel eens koekie, maar jij bent natuurlijk de echte koekie!

    Ben je ook al vriendjes tegen gekomen onderweg? Zijn er nog lekkere koekjes in Azie te vinden? Laat je die ook een keer zien op de foto's?

    Veel groeten,
    Rob, Sanne, Isabella en Rozemarijntje

  • 21 Oktober 2012 - 21:54

    Bram:

    Ha Koekie,

    Ik ben weer helemaal bij met alle reisverhalen. Heb je ook op de grote teen van de big-ass boeddha van Leshan mogen zitten?

    Kuzz, Koekiemonster

  • 28 Oktober 2012 - 21:04

    Peters:

    Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arthur & Janneke

Nadat we in de periode 2004-2006 allebei individueel een lange reis hebben gemaakt - Arthur in Zuid-Amerika en Antarctica en Janneke in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand - gaan we nu samen de wereld verkennen.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 72401

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 23 Mei 2013

Rondje Azië

Landen bezocht: